Главная Специалист-online Ненавмисне пошкодження товарів у магазині

Ненавмисне пошкодження товарів у магазині

автор Яна Рызак 12.08.2016

Діти в магазинах – це завжди небезпека, але не лише для дитини, але і для магазину та батьків. Впевнена, що не одна мама потрапляла в ситуацію, коли дитина випадково пошкоджувала товар в магазині. Якщо дитина неповнолітня, то відповідальність несуть батьки. Тому сьогодні поговоримо як правильно поводити себе в таких неприємних ситуаціях.

Головне правило: спокійно!

А далі кілька правил юридичних. Відповідно до вимог ст. 1166 Цивільного кодексу України, Ви звільняєтесь від відповідальності (а отже і відшкодування заподіяної шкоди), якщо пошкодження товару сталося не з Вашої вини чи вини Вашої дитини. Тому слід пояснити продавцю, що все сталося тому, що товар стояв неправильно, на незахищеній полиці, без бортиків чи слід навести інші коректні аргументи.

Далі слід нагадати продавцю, що згідно ст. 323 Цивільного кодексу всі ризики випадкового пошкодження майна несе власник цього товару, тобто сам магазин.

Також відповідно до Закону «Про захист прав споживачів» продавець зобов’язаний сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати, а тому не може примушувати купувати товар неналежної якості або непотрібного йому асортименту.

Якщо ж ситуацію не вдається вирішити мирно, пам’ятайте, що власник товару (продавець) не має права вимагати від Вас оплатити пошкоджений товар одразу на місці, адже такі виплати здійснюються лише після розгляду спору в суді, де продавець має довести Вашу вину. Практика показує, що магазини рідко доводять такі справи до суду.

При цьому представники магазину можуть перейти межу «ввічливості» і здійснювати тиск, змушувати оплатити пошкоджений дитиною товар, погрожувати, проявляти агресію чи забороняти покидати магазин. Такими діями вони порушують Закон України «Про захист прав споживачів» та вимоги Кримінального кодексу України. Тому слід фіксувати на відео факт агресивної поведінки представників магазину, взяти контакт у свідків та одразу викликати поліцію.

Пам’ятайте, що в ситуації з ненавмисно розбитим товаром в магазині закон на вашій стороні.

0 комментариев
1

Рекомендуемые статьи

Оставить комментарий